Blogs

Waarom is úw bedrijf eigenlijk online??

De afgelopen 5 jaar ondervroeg ik zo’n 100 ondernemers naar de achterliggende reden van hun online aanwezigheid. Het niet-verbazingwekkende antwoord van de meesten: ‘nieuwe klanten krijgen’ of ‘meer omzet genereren’. Hoewel, misschien is dit toch wel opvallend. Er zijn namelijk ook andere redenen om tijd en budget vrij te maken voor een succesvolle online aanpak.

Lees meer

Hoe bereik je de juiste internetgebruiker?

Tip: De Engagement Piramide geeft houvast. Leuk hoor, vanuit je bedrijf communiceren op internet. Maar heb je je wel eens afgevraagd hoe je nu de juiste mensen bereikt? Of twijfel je over wie er op jouw verhaal zit te wachten? Of wil je weten wat internetcommunicatie voor je interne organisatie betekent? Dit model geeft je

Lees meer

content creatie

Zo maak je goede content.

Over merkeigenschappen, originaliteit en afkijken Dankzij internet ben je uitgever van jouw hoogsteigen superleuke bedrijfsinformatie. Dat is althans het idee. Helaas maken te veel bedrijven de fout om alleen maar reclame te maken en op hun eigen borst te slaan via social media. Dat is dus slechte content. Zo maak je niemand blij en krijg

Lees meer

Weet jij wat je klant voelt?

Inspelen op de emoties van je klanten Uitgebreid psychologisch onderzoek wijst uit dat wij, mensen, op basis van emotie en intuïtie keuzes maken. Pas daarna rationaliseren we onze keuze en krijgen zo een goed gevoel. Dit proces is al enige decennia bekend en nu omarmd door marketeers en bedrijfsdeskundigen. Een van hun fraaiste methodes heet

Lees meer