Content creatie maakt je merk relevant.

Online is elk bedrijf de uitgever van zijn eigen content. Helaas plaatsen vele organisaties een stroom aan puur reclamische berichten op allerlei platformen. Blijkbaar zijn zij niet in staat om unieke en leuke en opvallende content te creëren en online interactie aan te gaan met de doelgroep.

Dit is ook wel logisch vanwege een gebrek aan tijd, inzicht en de juiste hulpmiddelen.

Zichtbaar zijn met relevante content.

Met goede content marketing ben je wel een  uitgever van interessant nieuws. Over jezelf, je bedrijf, je producten of over je vak. Relevante content kan de zichtbaarheid van je merk snel vergroten en ervoor zorgen dat je ‘top of mind’ blijft bij je doelgroep.

Content marketing zorgt, als je het goed en consistent toepast, voor grotere loyaliteit, klanttevredenheid, meer betrokkenheid en en positief effect op je merkzichtbaarheid.

Waarom? >Door er voor te zorgen dat je merk zichzelf steeds met afwisselende en authentieke informatie profileert, schets je jaarrond een uniek en onderscheidend beeld van je bedrijf en alles wat daarbij hoort. Zo groeit de merkbekendheid en de traffic naar je website.

Een consistent beeld beklijft.

Ook bij content marketing geldt: blijf bij jezelf. Presenteer je op een manier die bij je positionering past. Schreeuwerig zijn, constant grappig zijn, ‘briljante’ inhakers en een puur reclamische benadering zijn valkuilen. Wees consistent in je boodschap, vormgeving, tone of voice en onderwerpen. Wees sympathiek. Doel van content marketing is om op een herkenbare manier zichtbaar te zijn en zo in de keuzeset van de potentiële klant te komen. Precies op het moment dat deze een keuze moet maken voor jou.

Herkenning zorgt voor volgers.

Met het tonen van plezierige en consistente content zul je zien dat het aantal volgers van je merk gestaag groeit omdat ze zich in je uitingen herkennen. Ze volgen graag wat je doet en met ze deelt zolang dit relevant en nuttig voor ze is.

Heerschop Online inventariseert de kansen van bestaande content, creëert redactionele pijlers, zet de strategie uit, en maakt vervolgens een stroom relevante content voor merkbeleving en nieuwswaarde. We gebruiken een slimme technologieën om resultaat te meten.

Hier zie je enkele voorbeelden.

 
Of heb jij een interessante vraag hierover?